20.01.2016

Інформація про підсумки роботи із зверненнями громадян в Саратській районній державній адміністрації та органах місцевого самоврядування за 2015 рік у порівнянні з аналогічним періодом 2014 року

 

Інформація

про підсумки роботи із зверненнями громадян в Саратській

районній державній адміністрації та органах місцевого самоврядування

за 2015 рік у порівнянні з аналогічним періодом 2014 року

 

Впродовж 2015 року до районної державної адміністрації надійшло 662 звернення громадян, з них поштою – 600, на особистому прийомі – 62. У порівнянні з аналогічним періодом 2014 року кількість звернень зменшилась на 57 або на 8% за рахунок звернень, які стосувались соціальних питань (2015 рік – 199, 2014 рік – 385). З урахуванням 18 колективних звернень до райдержадміністрації за звітний період звернулось 1264 громадянина. Відбувається тенденція збільшення колективних звернень (2014 рік – 12). Протягом аналізованого періоду анонімних звернень не надходило (2014 рік – 2).

Громадяни зверталися до райдержадміністрації передусім із заявами чи клопотаннями з метою вирішення життєвих питань, що становить 98% від усіх звернень. За видами звернень домінують заяви (клопотання) – 651 (2014 рік – 709); скарги – 9 (2014 рік – 9), пропозиції – 2 (2014 рік – 1).

За звітний період із загальної кількості звернень безпосередньо від громадян надійшло 538 звернення або 81%. Для розгляду за належністю до районної державної адміністрації переслано від вищих органів влади 27 звернень, від інших органів державної влади, установ, організацій – 35.

Кількість письмових звернень громадян, пересланих на розгляд до районної державної адміністрації органами влади та іншими органами і установами, становить 62 звернення (2014 рік – 62), але при аналізі є значна різниця надходження від різних органів влади:

Адміністрація Президента України

Кабінет Міністрів України

Верховна Рада України

Одеська обласна державна адміністрація

Одеська обласна рада

Генеральна прокуратура України

Від інших органів, установ, організацій

 

2015 рік

2014рік

2015 рік

2014рік

2015 рік

2014рік

2015 рік

2014рік

2015 рік

2014рік

2015 рік

2014рік

2015 рік

2014рік

 

9

5

2

0

1

0

14

12

0

1

1

1

35

43

 

+4

+2

+1

+2

-1

0

-8

 

-1

-13

За період з 05.01.2015 року по 31.12.2015 року переслано до райдержадміністрації 27 звернень від вищих органів влади (2014 рік - 19):

Із Адміністрації Президента України надійшло 9 звернень протягом аналізованого періоду, що на 4 звернення більше, ніж за аналогічний період 2014 року. Звернення надійшли від мешканців с.Старосілля (5) щодо ремонту ділянки дороги до даного села, з с.Пшеничне (2) стосовно отримання орендної плати за земельний пай і сприяння у працевлаштуванні, з с.Ярославка (1) щодо прав на житло, з с.М-Новоросійська щодо ненадання викопіювання земельної ділянки сільрадою (1). Всі звернення опрацьовані.

Із Кабінету Міністрів України до райдержадміністрації надійшло 2 звернення громадян (2014 рік – 0) щодо правомірності виборів сільського голови (дане звернення опрацьовано згідно ч.1 ст.8 Закону України «Про звернення громадян») та сприяння воформленні субсидії (звернення опрацьовано).

Від Верховної Ради України до райдержадміністрації надійшло 1 звернення (2014 рік – 0) з с.Ярославка щодо права власності на житло, дане звернення опрацьовано.

Із Генеральної прокуратури України переслано на розгляд 1 звернення (2014 рік – 1) від мешканця с.Ярославка щодо права власності на житло.

З Одеської обласної державної адміністрації переслано на розгляд 14 заяв (2014 рік – 12) від мешканців с.Новоселівка – 1, с.Пшеничне – 1, с.Зоря – 1, с.Міняйлівка – 1, с.Введенка – 1, м.Одеса – 1, с.М-Новоросійська – 1, с.Фараонівка – 3, та смт Сарата – 4. Питання стосувались забезпечення житлом сім'ї загиблого (батьків) військовослужбовця, надання допомоги на ремонтні роботи в будинку, надання матеріальної дороги, роботи пасажирського транспорту, ремонту відрізків дороги до с.Старосілля та до с.Міняйлівка, щодо процедури тендерних торгів та земельні питання. 2 звернення в стадії розгляду без порушення термінів, решта – опрацьовано. 

Результати аналізу та узагальнення звернень дають змогу визначити найбільш актуальні проблеми, які порушують громадян району, а саме:

Зміст питання

Кількість питань, порушених у зверненнях

за 2015 р.

Кількість питань, порушених у зверненнях

за 2014 р.

Абсолютний приріст (+,-)

Промислової політики

5

3

+2

Аграрної політики і земельних відносин

334

202

+132

Транспорту і зв’язку

8

7

+1

Економічної, цінової інвестиційної, зовнішньоекономічної, регіональної політики та будівництва, підприємництва

3

0

+3

Фінансової, податкової, митної політики

2

3

-1

Соціального захисту

199

385

-186

Праці і заробітної плати

5

7

-2

Охорони здоров’я

3

5

-2

Комунального господарства

17

13

+4

Житлового господарства

8

5

+3

Забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян

0

3

-3

Сім’ї, дітей, молоді тендерної рівності, фізичної культури і спорту

32

47

-15

Освіти, науки, науково-технічної, інноваційної діяльності та інтелектуальної власності

17

8

+9

Діяльність органів місцевого самоврядування

7

5

+2

Інше

22

26

-4

Всього

662

719

-133

Найчастіше у звітному періоді громадяни порушували у своїх зверненнях питання аграрної політики і земельних відносин – 334 питання, що складає 50% від загальної кількості звернень (662). Спостерігається тенденція збільшення надходжень звернень у порівнянні з аналогічним періодом 2014 року (202). Громадяни найчастіше звертаються з питаннями щодо затвердження або надання дозволу на розроблення технічної документації із землеустрою тощо.

На другому місці за актуальністю питання соціального захисту199 звернень (2014 рік – 385), що складає 30% від загальної кількості звернень. У більшості заяв порушуються питання щодо надання матеріальної допомоги, питання трудового законодавства тощо. Для вирішення питань з отримання матеріальної допомоги у райдержадміністрації працює координаційна рада по наданню цільової адресної допомоги малозабезпеченим верствам населення району.

На третьому місці питання сім’ї, дітей, молоді – 32 звернень (5%).

На четвертому місці питання іншого характеру – 22 (3%)

За підсумками 2015 року позитивно було вирішено 454 звернення, що становить 68,6% від загальної кількості, дано роз’яснення – 167 (25%), переслано за належністю – 8 (1,2%), звернення не підлягає розгляду – 1 (0,2%) та 32 звернень знаходяться в стадії розгляду (5%).

В райдержадміністрації особлива увага приділяється розгляду звернень інвалідів Великої Вітчизняної війни, жінок, яким присвоєно почесне звання України «мати-героїня» та інших громадян, які потребують соціального захисту

та підтримки. Виконання таких звернень взято під особистий контроль головою райдержадміністрації.

Значна частина звернень громадян у звітному періоді надійшла до райдержадміністрації від громадян, що потребують соціального захисту та підтримки, зокрема: за соціальним станом надійшло 382 звернення, що становить 58% від загальної кількості звернень, за категоріями авторів – 88 звернень, або 13%, а саме:

Всього звернень

за категоріями авторів

Кількість громадян

за 2015 р.

Кількість громадян

за 2014 р.

Абсолютний приріст (+,-)

Учасників війни

2

1

+1

Дітей війни

7

8

-1

Учасників бойових дій

0

4

-4

Ветеранів праці

5

15

-10

Інвалідів І, ІІ, ІІІ груп

46

54

-8

Діти-інваліди

0

1

-1

Одиноких матерів

5

5

0

Багатодітних сімей

15

12

+3

Учасників ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС

1

1

0

Дітей

0

3

-3

Інших категорій

7

7

0

Всього

88

90

-43

 

Як свідчить аналіз надходження звернень громадян за територіальною ознакою, протягом звітного періоду найбільше звернень до райдержадміністрації надійшло від жителів таких селищної і сільських рад: Саратської – 98, Плахтіївської – 95, Фараонівської – 55, Ройлянської – 43, Новоселівської – 36, Кулевчанської – 32, Введенської – 31, Зорянської – 28, Надеждинської – 23, Петропавлівської – 22, Міняйлівської – 19, Старосільської – 17, Успенівської – 17, М-Новросійської – 16, Сергіївської – 13, Михайлівської – 12, Кривобалківської – 9, Світлодолинської – 9, Ярославської – 6, Мирноп – 6.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 12.08.2009 року №898 «Про взаємодію органів виконавчої влади та державної установи «Соціальний контактний центр» Саратською районною державною адміністрацією протягом 2015 року було зареєстровано та опрацьовано 296 звернень громадян, отриманих під час роботи урядової «гарячої лінії» (2014 – 194).

Керівництво райдержадміністрації планомірно проводило особисті прийоми, «виїзні особисті прийоми» в населених пунктах району та «гарячі телефонні лінії», вирішуючи проблеми населення.

За даними, наданими органами місцевого самоврядування, до Саратської районної ради надійшло 55 звернень громадян, до Саратської селищної ради – 783, до сільських рад району – 3348.

Загальна кількість звернень

Районна державна адміністрація

Саратська районна рада

Саратська селищна рада

Сільські ради району

2015 р.

2014 р.

2015 р.

2014 р.

2015 р.

2014 р.

2015 р.

2014 р.

2015 р.

2014 р.

4848

4628

662

719

55

67

783

747

3348

3095

-220

-57

-12

+36

+253

До Саратської районної ради надійшло 55 звернень, що 18% менше у порівнянні з аналогічним періодом 2014 року (67), з них: на особистому прийомі – 36 звернень, через уповноважену особу – 16 звернень, поштою – 3.

До Саратської селищної ради надійшло 783 звернення громадян, що на 4,6% більше у порівнянні з відповідним періодом 2014 року; з них: на особистому прийомі – 89 звернень, поштою – 694. У зверненнях в основному порушено питання соціального захисту – 318, аграрної політики і земельних відносин – 176, іншого характеру – 147, житлового господарства – 80 та інші.

Сільськими радами району розглянуто 3348 звернень громадян, що на 7,6% більше у порівнянні з аналізованим періодом минулого року (3095). Найбільше звернень громадян протягом 2015 року надійшло до наступних селищних рад: Плахтіївської – 528, Кулевчанської – 397, Зорянської – 255, Надеждинської – 197, Михайлівської – 184, Фараонівської – 155.  

За характером звернень першість належить питанням аграрної політики і земельних відносин – надійшло 1153 звернення громадян, що становить 34% від загальної кількості, що надійшли до сільських рад району.

Друге місце належить питанням соціального захисту – надійшло 981 звернення (29%). В основному це надання матеріальної допомоги, довідок тощо

Третє місце займають питання іншого характеру – 471 звернень (14%).

На четвертому місці за актуальністю – питання комунального господарства – 256 (7,6%).

П’яте місце належить питанням житлового господарства (124 – 3,7%) та інші.

Створення належних умов для реалізації громадянами права на звернення, виконання вимог закону України «Про звернення громадян», положень Указу Президента України від 07.02.2008 №109 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та місцевого самоврядування» перебувають на постійному контролі. Здійснюються заходи організаційного, інформаційно-аналітичного характеру для забезпечення конституційних прав громадян на звернення.