28.08.2019

«Е-пенсія» призначення пенсії в «один дотик»

    Пенсійний фонд України запровадив нову модель звернення громадян на призначення пенсії в «один дотик» через вебпортал електронних послуг Фонду.

    Сервіс передбачає:

      подання документів для призначення пенсії дистанційно в електронному вигляді (заява та копії документів, завірені електронним підписом);

    після прийняття рішення про призначення пенсії повідомлення про необхідність звернення до сервісного центру за отриманням пенсійного посвідчення.

      Для скористання сервісом, потрібні три умови: електронний пристрій (комп“ютер, ноутбук) із доступом до мережі Інтернет, авторизація в особистому кабінеті на Вебпорталі Пенсійного фонду України (hhttps://portal.pfu.gov.ua) за допомогою електронного цифрового підпису; наявність необхідних сканованих документів.

    Процедура подання електронних документів на призначення пенсії доволі проста. Потрібно зайти на Вебпортал Фонду, вибрати операцію “Призначення пенсії” і заповнити відповідну заяву. Частина даних у цій заяві заповнюється автоматично. Решту даних про себе треба внести власноруч. Питання прості: орган. До якого звертається пенсіонер; вид пенсії; адреса місця проживання; наявність інвалідності чи інших особливостей тощо. Якщо пропустили якийсь пункт анкети система нагадає про це відповідним повідомленням. Також обов’язково треба прикріпити до заяви скан-копії паспорта, реєстраційного номера облікової картки платника податків (ідентифікаційний код), сторінок трудової книжки та зазначити свій номер телефону чи електронну пошту, щоб у разі виникнення якихось питань була можливість зворотнього зв’язку.

   Залишається чекати звістки від Фонду: після ухвалення рішення про призначення пенсії особі надійде СМС  -повідомлення про необхідність візиту до сервісного центру для отримання пенсійного посвідчення та пред’явлення оригіналів документів.

    Час на розгляд заяви — десять днів. Протягом цього періоду користувач порталу може відстежувати. На якій стадії перебуває розгляд його заяви.

Новий сервіс Фонду є безкоштовним. А якщо особа не має змоги чи бажання користуватися новим ресурсом, то вона може, як і раніше, іти до пенсійної установи — це особистий вибір кожного.

 

Головний спеціаліст Саратського відділу обслуговування громадян     В. ГУЛЬЧЕНКО